Субота, 27.04.2024, 12:45
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 87
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Молодим вчителям на замітку

Основні моменти для успішної діяльності

 

  • Приходьте в кабінет заздалегідь до дзвінка. Переконайтеся, що все готово до уроку. Прагніть до організованого початку уроку.
  • У вас завжди повинен бути конспект уроку, так ви будете впевнено почуватися і чітко знати план діяльності.
  • Чітко ставити перед собою мету кожного уроку.
  • Починайте урок енергійно, цікаво, ведіть його так, щоб кожен учень з самого його початку й до кінця був зайнятим.
  • Захоплюйте учнів змістом матеріалу. Контролюйте темп уроку, допомагайте «слабким» повірити в свої сили. 
  • Стежте за тими, у кого нестійка увага. Попереджуйте відразу спроби порушити робочий ритм.
  • Звертайтесь частіше з питаннями до тих, хто може на уроці відволікатись.
  • Пам’ятайте про почуття міри в стосунках з учнями.
  • Мотивуйте оцінки знань, скажіть учневі, над чим йому слід ще попрацювати. Це буде привчати до дисциплінованої праці. Учень буде звикати до того, що вказівки вчителя потрібно виконувати обов’язково.
  • Закінчуйте урок загальною оцінкою роботи класу й окремих учнів. Нехай усі відчують задоволення від результатів праці.
  • Намагайтесь помітити позитивне в роботі недисциплінованих дітей, але не надто часто.
  • Закінчуйте урок разом із дзвінком.
  • Не допускайте конфліктів із цілим класом або із значною частиною класу. А якщо вони виникли, не затягуйте, шукайте разом шляхи їх вирішення.
  • Враховуйте психологічні особливості учнів
  • Використовувати проблемні питання, творчі завдання.
  • Прагнути до взаєморозуміння з учнями.
  • Не забувайте про почуття гумору.
  • Слідкуйте за своєю мовною культурою. Мова – найважливіший інструмент педагогічної праці.

 

 

Правила збереження емоційного здоров’я

1. Контролюйте свій настрій.
2. Уникайте сварок.
3. Не замикайтеся у собі, переключайте увагу на якусь діяльність.
4. Намагайтеся частіше усміхатися.
5. Уникайте неприємних вам людей.
6. Не будьте надміру чутливими до образливих слів.
7. Припиняйте безпідставні хвилювання.
8. Поставте чітку межу між роботою і , між професійним життям і приватним.
9. Знаходьте час для відпочинку вдень та 
достатньо спіть вночі.
10. Створюйте собі гарний настрій.
11. Не зловживайте заспокійливими засобами, алкоголем.
12. Більше дихайте свіжим повітрям.
13. Займайтесь аутогенним тренуванням.

Особистісні риси, які сприяють успішній роботі:

  • Інтерес до життя;
  • Інтерес до людини як такої;
  • Інтерес до культури.

 

 

Уникайте професійної деформації

Професійна деформованість – важлива характеристика особистості і психічного стану вчителя. Виділяють кілька її форм:
1. Загальнопедагогічні деформації, зокрема посилення таких рис:
• авторитарність;
• повчальність;
• завищена самооцінка;
• надмірна самовпевненість;
• догматичність;
• брак гнучкості;

2. Типологічні деформації:
• комунікатор – балакучість, скорочення дистанції, звернення до співрозмовника як до недосвідченого, невмілого;
• інтелігент – моралізаторство тощо;
• предметник - наукоподібні способи поведінки, оцінка людей через науку.
3. Специфічні деформації – коли за виглядом учителя можна визначити, що він викладає.

4. Індивідуальні деформації – пов’язані з особистісними змінами.
 

 

Поради психолога

    Особистісно зорієнтований підхід у навчанні грунтується на сприйнятті індивідуальності, самоцінності дитини як носія суб'єктивного досвіду, який складається у неї з перших днів життя. Учень має право на особистісний шлях розвитку та вибір засобів навчальної діяльності в межах її завдань.

      Учитель, ставлячись до учня як до особистості, дає йому змогу саморозвиватися й самореалізовуватися, враховує його можливості, особливості, здібності. Взаємодія між вчителем та учнем має будуватися на основі єдності позицій, бажань, а не вимушеного спілкування. 

     Найголовніше завдання вчителя: максимально активізувати внутрішні ресурси своїх вихованців, щоб вони самі могли успішно впоратися з різноманітними навчальними, а в подальшому - виробничими проблемами. Дітей слід навчити на оптимальному рівні виявляти свій інтелектуально - вольовий і моральний потенціал.

      Особистість педагога - лише передумова виховання дитини. Трансляція його позитивних якостей відбувається лише тоді, коли він, встановлюючи зв’язки з дітьми, створює й збагачує їхній досвід емоційних переживань.

     Якщо вчитель ставитиметься до учня без справжнього інтересу і поваги, у того не буде жодних підстав сприймати себе як особистість.

      Щоб зрозуміти учня, його думки, почуття, вчинки, треба брати емоційну участь у стосунках з ним, навчитися відчувати до нього постійний інтерес. Позиція безпристрасного арбітра згубна для справи.

     Такому вчителю, форми і способи діяльності якого статичні, не змінюються від уроку до уроку, від року до року, сьогодні нічого робити в класі.

     Якщо учень не сприймає ваших дій (способів впливу) щодо нього, то це означає лише одне: ці дії не відповідають його особистісним особливостям.

    Якщо вам потрібно висловити зауваження учневі, то зробити це слід дружелюбно і з повагою до нього. Ваше несхвалення його поведінки в певній ситуації втратить негативний ефект.

    Якщо виник конфлікт з учнем, не шукайте способів будь-що утвердити свою правоту. Спробуйте знайти взаємоприйнятні шляхи його розв’язання.

    У багатьох своїх учнях учитель вбачає однодумців і спільників. Досягти професійного успіху вчитель може, лише узгоджуючи свої дії з ними.