Меню сайту
Наше опитування
Пошук
Календар
« Жовтень 2024 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Архів записів
Корисні поради
Дитячі заповіді для батьків,
бабусь і дідусів
бабусь і дідусів
1. Дорогі батьки, пам’ятайте, що ви самі запросили мене до своєї родини. Коли-небудь я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, мистецтва бути людиною.
2. У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Прошу Вас, поясніть мені – Що? Коли? Чому? – кожен із нас у ньому має робити.
3. Мої почуття ще недозрілі – прошу, будьте чуйними до моїх потреб.
4. Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте і оцінюйте, але не мене – лише мої вчинки.
5. Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на них учився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.
6. Прошу не робіть усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.
7. Я вчусь у вас усього: слів, інтонації голосу, манер. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Тому, навчіть мене будь ласка, кращому. Пам’ятайте, що ми разом не випадково: ми маємо допомагати один одному.
8. Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше пригортали мене, цілували. Але, будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки.
Любі мої, я вас дуже-дуже люблю! Покажіть мені, що ви також мене любите!
2. У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Прошу Вас, поясніть мені – Що? Коли? Чому? – кожен із нас у ньому має робити.
3. Мої почуття ще недозрілі – прошу, будьте чуйними до моїх потреб.
4. Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте і оцінюйте, але не мене – лише мої вчинки.
5. Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на них учився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.
6. Прошу не робіть усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.
7. Я вчусь у вас усього: слів, інтонації голосу, манер. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Тому, навчіть мене будь ласка, кращому. Пам’ятайте, що ми разом не випадково: ми маємо допомагати один одному.
8. Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше пригортали мене, цілували. Але, будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки.
Любі мої, я вас дуже-дуже люблю! Покажіть мені, що ви також мене любите!
Звернення дітей до батьків:
• Любіть нас, щоб і ми вміли любити.
• Почуйте нас, щоб ми це відчули.
• Не ігноруйте нас.
• Не насміхайтеся з нас.
• Допомагайте нам.
• Вибачайте нам.
• Розмовляйте з нами.
• Не принижуйте нас.
• Довіряйте нам.
• Поважайте нас так, як ми шануємо вас.
2. Якщо дитина живе серед ворожнечі – вона вчиться «воювати».
3. Якщо з дитини насміхаються – вона стає невпевненою у собі.
4. Якщо дитина змушена соромитися – вона почувається винною.
5. Якщо дитину розуміють – вона стає терпеливою.
6. Якщо дитина відчуває заохочення – вона пізнає свою цінність.
7. Якщо дитину хвалять – вона пізнає цінність інших.
8. Якщо дитина живе у справедливості – вона стає справедливою.
9. Якщо дитина знаходить визнання – вона буде задоволена собою.
10.Якщо дитина живе серед довіри і приязні – вона знайде в житті любов.
• Почуйте нас, щоб ми це відчули.
• Не ігноруйте нас.
• Не насміхайтеся з нас.
• Допомагайте нам.
• Вибачайте нам.
• Розмовляйте з нами.
• Не принижуйте нас.
• Довіряйте нам.
• Поважайте нас так, як ми шануємо вас.
Десять правил для батьків:
1. Якщо дитина живе серед критики – вона вчиться засуджувати інших.2. Якщо дитина живе серед ворожнечі – вона вчиться «воювати».
3. Якщо з дитини насміхаються – вона стає невпевненою у собі.
4. Якщо дитина змушена соромитися – вона почувається винною.
5. Якщо дитину розуміють – вона стає терпеливою.
6. Якщо дитина відчуває заохочення – вона пізнає свою цінність.
7. Якщо дитину хвалять – вона пізнає цінність інших.
8. Якщо дитина живе у справедливості – вона стає справедливою.
9. Якщо дитина знаходить визнання – вона буде задоволена собою.
10.Якщо дитина живе серед довіри і приязні – вона знайде в житті любов.
Заповіді для дітей
Наказ дітям
«Батько й мати дали тобі життя і живуть для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, проблем. Усе, що тобі дають батько й мати — це їхня праця, піт, утома. Умій поважати працю батьків. Найбільше щастя для матері й батька — твоя працьовитість, любов до науки, повага до старших. Якщо люди вважають тебе недоброю людиною — це велике горе для твоїх батьків. По-справжньому любити їх — означає приносити в дім мир і спокій. Твоя сім'я — це не тільки батько й мати. Це й ви, діти. Це твоя поведінка, твої вчинки. Запитуй у батька і матері дозволу на те, чого без них робити не можна або ж безтактно. Справжня свобода сина й дочки — бути слухняними дітьми.
Три нещастя є в людини: смерть, старість і лихі діти, говорить українська народна мудрість. А від лихих дітей дім можна вберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих. Бути хорошими дітьми — означає не допустити, щоб старість батька й матері була отруєна твоїми поганими вчинками. Вмій віддячувати батькам. Близько приймай до серця найважчі душевні муки батька й матері. їхня хвороба — твоє горе, їхні невдачі, неприємності на роботі — твоя біда. Вмій бути добрим у думках і почуттях. Бережи здоров'я батьків. Пам'ятай, що ранню старість і хвороби твоїм батькам приносять не тільки праця, втома, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі. Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки.
Будь гідним своїх батьків!
Три нещастя є в людини: смерть, старість і лихі діти, говорить українська народна мудрість. А від лихих дітей дім можна вберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих. Бути хорошими дітьми — означає не допустити, щоб старість батька й матері була отруєна твоїми поганими вчинками. Вмій віддячувати батькам. Близько приймай до серця найважчі душевні муки батька й матері. їхня хвороба — твоє горе, їхні невдачі, неприємності на роботі — твоя біда. Вмій бути добрим у думках і почуттях. Бережи здоров'я батьків. Пам'ятай, що ранню старість і хвороби твоїм батькам приносять не тільки праця, втома, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі. Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки.
Будь гідним своїх батьків!
Освітянські заповіді для батьків
Рекомендації для батьків, які ведуть дитину до школи
Виховання дитини починається від її народження. Якою вона виросте, значною мірою залежить від її батьків.
Батьки в родині мають виконувати функції педагога:
- освітню (передача життєво значущої інформації);
- виховну (засвоєння норм життя в людському суспільстві);
- розвивальну (підвищення індивідуального потенціалу).
Вступ до школи - переломний момент у житті дитини. Він пов'язаний з новим типом стосунків з оточенням (ровесниками й дорослими), новим видом основної діяльності (навчальної, а не ігрової).
У житті дитини змінюється все: обов'язки, оточення, режим. Це «кризовий період» у житті дитини, і ця «криза» виявляється у тому, що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами. Процес адаптації до шкільного життя у дітей триває по-різному – від 2 тижнів до 2-3 місяців (залежно від рівня їх готовності до школи, психофізіологічних особливостей та стану здоров'я).
Школа з перших днів ставить перед дитиною низку завдань,
Їй необхідно:
- опанувати навчальну діяльність;
- засвоїти шкільні норми поведінки;
- долучитися до життя у класному колективі;
- пристосовуватися до нових умов розумової праці та режиму. Виконання кожного з цих завдань безпосередньо пов'язане з попереднім досвідом дитини.
Часто батьки вважають основними показниками готовності до школи ознайомлення дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак дослідження показують, що це мало впливає на успішність навчання. Відсутність цих умінь не потребує спеціальної індивідуальної роботи з дитиною, оскільки їх формування передбачається програмою та методикою навчання.
Психологічна готовність до школи -це такий рівень психічного розвитку дитини, який створює умови для успішного опанування навчальної діяльності.
Батьки в родині мають виконувати функції педагога:
- освітню (передача життєво значущої інформації);
- виховну (засвоєння норм життя в людському суспільстві);
- розвивальну (підвищення індивідуального потенціалу).
Вступ до школи - переломний момент у житті дитини. Він пов'язаний з новим типом стосунків з оточенням (ровесниками й дорослими), новим видом основної діяльності (навчальної, а не ігрової).
У житті дитини змінюється все: обов'язки, оточення, режим. Це «кризовий період» у житті дитини, і ця «криза» виявляється у тому, що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами. Процес адаптації до шкільного життя у дітей триває по-різному – від 2 тижнів до 2-3 місяців (залежно від рівня їх готовності до школи, психофізіологічних особливостей та стану здоров'я).
Школа з перших днів ставить перед дитиною низку завдань,
Їй необхідно:
- опанувати навчальну діяльність;
- засвоїти шкільні норми поведінки;
- долучитися до життя у класному колективі;
- пристосовуватися до нових умов розумової праці та режиму. Виконання кожного з цих завдань безпосередньо пов'язане з попереднім досвідом дитини.
Часто батьки вважають основними показниками готовності до школи ознайомлення дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак дослідження показують, що це мало впливає на успішність навчання. Відсутність цих умінь не потребує спеціальної індивідуальної роботи з дитиною, оскільки їх формування передбачається програмою та методикою навчання.
Психологічна готовність до школи -це такий рівень психічного розвитку дитини, який створює умови для успішного опанування навчальної діяльності.
Рекомендації батькам першокласників
1. Старання дитини обов'язково мають бути визнаними. Позитивна оцінка і добре, тепле ставлення необхідні дитині для хорошого самопочуття, для формування в неї такої важливої риси, як впевненість у собі і своїх можливостях.
2. В режимі дня кожної дитини повинні бути постійні обов'язки, закріплені за нею на тривалий час. Дитина, яка вміє працювати вдома, легко долучається до навчання.
3. Розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими та однолітками, вчити враховувати оцінки й думки інших людей для формування власних поглядів.
4. Не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її з такою, якою вона була вчора, чи, можливо, буде завтра.
5. Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може вважати, що конфлікти неминучі, і продовжувати провокувати їх.
6. Дозволяйте дитині виявляти самостійність, заохочуйте найменші її вияви.
7. Не критикуйте дитину при свідках.
8. Розвивайте світогляд дитини, сприяйте розширенню її інтересів.
9. Аргументуйте свої заборони та вимоги: діти чутливі до несправедливості, яка присутня в більшості вимог. Шукаючи аргументи, ви ще раз зможете обміркувати необхідність їх застосування.
10. Намагайтеся дивитися на світ очима дитини. Будьте щирими у спілкуванні з нею, цікавтеся її інтересами.
11. У спілкуванні з дитиною частіше використовуйте «Я-висловлювання».
Поговоримо про перехід до середньої школи
Підвищення інтересу до спілкування з однолітками
Перехід до середніх класів співпадає з виникненням певних вікових особливостей, а саме: збільшується роль і значення спілкування в житті десятирічної дитини, ускладнюється світогляд, змінюються власні моральні позиції і судження — явища перестають сприйматися лише контрастно (чорне чи біле, хороше чи погане). У зв'язку з цим можливе зменшення інтересу до навчання, зниження пізнавальної активності. Це, таким чином, призводить до погіршення успішності, конфліктів з батьками та вчителями, недисциплінованості.
Перехід до середніх класів співпадає з виникненням певних вікових особливостей, а саме: збільшується роль і значення спілкування в житті десятирічної дитини, ускладнюється світогляд, змінюються власні моральні позиції і судження — явища перестають сприйматися лише контрастно (чорне чи біле, хороше чи погане). У зв'язку з цим можливе зменшення інтересу до навчання, зниження пізнавальної активності. Це, таким чином, призводить до погіршення успішності, конфліктів з батьками та вчителями, недисциплінованості.
Введення нових предметів
У середніх класах різко зростає кількість предметів, що потребують певного розвитку абстрактного мислення (наприклад, замість математики — алгебра і геометрія). Суттєво зменшується роль наочності. Несвоєчасна допомога батьків в разі нерозуміння певної теми або розділу з предмету, зарозуміле пояснення вчителем нового навчального матеріалу може через певний проміжок часу призвести до втрати інтересу школяра (адже неусвідомлене, як правило, не засвоюється), а, отже - різка зміна успішності, її погіршення. Тому батькам слід бути особливо уважними на перших етапах вивчення нової дисципліни і при найменших ускладненнях надати своєчасну допомогу.
Для попередження виникнення проблем адаптації учнів 5 класу доцільно використати такі поради:
У середніх класах різко зростає кількість предметів, що потребують певного розвитку абстрактного мислення (наприклад, замість математики — алгебра і геометрія). Суттєво зменшується роль наочності. Несвоєчасна допомога батьків в разі нерозуміння певної теми або розділу з предмету, зарозуміле пояснення вчителем нового навчального матеріалу може через певний проміжок часу призвести до втрати інтересу школяра (адже неусвідомлене, як правило, не засвоюється), а, отже - різка зміна успішності, її погіршення. Тому батькам слід бути особливо уважними на перших етапах вивчення нової дисципліни і при найменших ускладненнях надати своєчасну допомогу.
Для попередження виникнення проблем адаптації учнів 5 класу доцільно використати такі поради:
1. Привчайте дитину організовувати свою діяльність, заохочуйте самостійність, потяг до порядку, дисциплінованість. Саме ці риси допоможуть швидко збирати речі, переходити з класу в клас під час перерви.
2. Ви не повинні занадто турбуватися, оскільки значнішим за авторитет вчителя стають дружні стосунки з однолітками. Якщо в класі є справді близький друг у вашої дитини — ці відносини слід заохочувати. Адже за умови підтримки, подолання спільних проблем і труднощів адаптація відбуватиметься без значних ускладнень.
3. Коли на початку навчального року відбудуться перші батьківські збори, доцільно переговорити або зустрітися з різними вчителями, поцікавитись основними вимогами до засвоєння конкретного предмета. Зрозумівши загалом позиції окремих викладачів, вам легше буде спрямувати дії дитини.
ПАМ'ЯТАЙТЕ: перехід до середніх класів як подію можна образно порівняти Ї переходом когось із батьків на нову роботу або Ї опануванням незнайомого виду діяльності. І саме в такі непрості періоди від дорослих з більшим життєвим досвідом, виважснішими емоційними реакціями, цабутим арсеналом прийомів пристосування до нових ситуацій потрібні теплота і співпереживання, вміння вислухати, зрозуміти, надати пораду. Адже вашій дитині і гак нелегко. Але мине перша-друга чверть, і за вашої підтримки життя дитини нормалізується, а труднощі залишаться позаду.
Народна мудрість
• Шануй батька і неньку – буде тобі скрізь гладенько.• Хто людям добра бажає, людей питає.
• Добре роби, добре й буде.
• Не роби комусь, що собі немиле.
• Ні з ким не сваришся, нікого не боїшся.
• Поганий мир краще добрих чвар.
• Добрі діти доброго слова послухають, а лихі і дрючка не бояться.
• Не брудни криниці, бо схочеш водиці.
• Шануй учителя, як батька.
• Все любить міру.
• Слово може врятувати людину, слово може і вбити.
• Шануй сам себе, шануватимуть і люди тебе.
• Бережіть честь змолоду.
• Не копай другому ями, бо й сам упадеш.
• За науку цілуй батька й матір у руку.
Врятує світ краса –
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало.
Бо скільки всюди зла –
Людина вже не та !
Тож, люди, на землі
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла !
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра !